Auteur Topic: Naar Ally Pally  (gelezen 842 keer)

Naar Ally Pally

« Gepost op: december 12, 2017, 08:30:34 »
Open quickbuttons

swieggers

DXL score: 5
  • Persoonlijke tekst
    Game on!
Gaan er nog mensen naar Londen om een bezoek te brengen aan Alexandra Palace?
Ik ga zelf van 27 tot en met 30 december. Ben aanwezig bij de gehele 3e ronde én de kwartfinales.
Wordt mijn 6e bezoek aan het mooiste event ter wereld...écht de moeite waard!

Re: Naar Ally Pally

« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2017, 08:48:38 »
Open quickbuttons

Jaap

DXL score: 14
  • Moderator
Lekker hoor!

Plaats je hier een sfeerverslagje?

« Reactie #2 Gepost op: december 12, 2017, 15:35:26 »
Open quickbuttons

Ruthless

DXL score: 3
nope, ga ere niet naartoe. heb het 1 keer mogen meemaken dat was in 2002 maar dan van de bdo embassy.. was een schitterend weekend. maar het staat nog wel op mijn verlanglijstje om een keer naar allypally te gaan..
veel plezier daar en ik kijk uit naar het verslagje..

« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2018, 14:22:28 »
Open quickbuttons

swieggers

• Persoonlijke tekst
    Game on!
Hoi allemaal, nu even tijd voor een kort verslagje. We vertrokken woensdag de 27e naar Londen, althans, dat was de bedoeling. De hele eerste avond viel in het water want wegens de weersomstandigheden in Engeland werd onze vlucht geannuleerd. We konden omboeken en met 4 uur vertraging kwamen we 's avonds tegen half elf pas aan in het hotel. Als alles naar wens was verlopen, waren we daar 's middags om 1 uur al en hadden we ons rustig kunnen voorbereiden op de avondsessie.
Gelukkig bezochten we nog 4 sessies op de dagen erna en waren we getuige van een aantal prachtige wedstrijden. De meest in het oog springende wedstrijden waren voor mij toch wel Dimitri van den Bergh - Rob Cross en Van Gerwen - R van Barneveld.
Het was ook leuk om de opmars van Jamie Lewis te aanschouwen.
Verder is het altijd gezellig in de fanzone en in de zaal, zelden tot nooit zijn er opstootjes of trammelant. Daarbij moet ik zeggen dat de security zéér opvallend aanwezig is en ook heel gedecideerd optreedt. Ze geven je echt geen ruimte voor ongein. Je wordt bij het minste of geringste aangesproken. Aan de tafels mag je niet gaan staan (wel als er even gezongen wordt) en ook op de tribune wordt je gezegd om te gaan zitten. Tegenspraak dulden ze niet. Moet denk ik ook wel, want anders wordt het Sodom en Ghomorra met al die zatlappen.Het Engelse volk volgt het darten nauwelijks, zijn alleen maar aan het lallen.
Wat me echt opviel dit jaar (was de 6e keer dat ik er was) is dat er echt heel veel Duitsers waren. Die zongen ook regelmatig met z'n allen van die Duitse hymnes. Je kunt zien dat de sport bij de Oosterburen echt steeds meer gaat leven.
Wat ook altijd leuk is: de taferelen na afloop bij de taxistandplaats. Dronken lui die een taxi willen hebben, maar niet besteld. Groepen die massaal taxi's aanvliegen. En dan lopen wij er rustig langs, want ons hotel bevindt zich op 5 minuten lopen van Alexandra Palace. Even nog langs de döner kebab en een afzakkertje in het plaatselijk café. Heerlijk!
Volend jaar gaan we weer! Ik hoop dat we dan wel gewoon op tijd vliegen!

« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2018, 06:40:31 »
Open quickbuttons

The Runner

DXL score: 9
Hoi allemaal, nu even tijd voor een kort verslagje. We vertrokken woensdag de 27e naar Londen, althans, dat was de bedoeling. De hele eerste avond viel in het water want wegens de weersomstandigheden in Engeland werd onze vlucht geannuleerd. We konden omboeken en met 4 uur vertraging kwamen we 's avonds tegen half elf pas aan in het hotel. Als alles naar wens was verlopen, waren we daar 's middags om 1 uur al en hadden we ons rustig kunnen voorbereiden op de avondsessie.
Gelukkig bezochten we nog 4 sessies op de dagen erna en waren we getuige van een aantal prachtige wedstrijden. De meest in het oog springende wedstrijden waren voor mij toch wel Dimitri van den Bergh - Rob Cross en Van Gerwen - R van Barneveld.
Verder is het altijd gezellig in de fanzone en in de zaal, zelden tot nooit zijn er opstootjes of trammelant. Daarbij moet ik zeggen dat de security zéér opvallend aanwezig is en ook heel gedecideerd optreedt. Ze geven je echt geen ruimte voor ongein. Je wordt bij het minste of geringste aangesproken. Aan de tafels mag je niet gaan staan (wel als er even gezongen wordt) en ook op de tribune wordt je gezegd om te gaan zitten. Tegenspraak dulden ze niet. Moet denk ik ook wel, want anders wordt het Sodom en Ghomorra met al die zatlappen.Het Engelse volk volgt het darten nauwelijks, zijn alleen maar aan het lallen.
Wat me echt opviel dit jaar (was de 6e keer dat ik er was) is dat er echt heel veel Duitsers waren. Die zongen ook regelmatig met z'n allen van die Duitse hymnes. Je kunt zien dat de sport bij de Oosterburen echt steeds meer gaat leven.
Wat ook altijd leuk is: de taferelen na afloop bij de taxistandplaats. Dronken lui die een taxi willen hebben, maar niet besteld. Groepen die massaal taxi's aanvliegen. En dan lopen wij er rustig langs, want ons hotel bevindt zich op 5 minuten lopen van Alexandra Palace. Even nog langs de döner kebab en een afzakkertje in het plaatselijk café. Heerlijk!
Wat leuk om te lezen! In Engeland treden ze harder op dan in Nederland en is er nog respect voor de politie of security, dat is hier helaas ver te zoeken.

« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2018, 00:06:28 »
Open quickbuttons

JeroenvdV

DXL score: 1

Ik had het hier niet gemeld, maar ik ben ook naar het wk geweest.
Wij waren er 23 december smiddags en savonds en hebben o.a. Smith - Cross,  Gurney - Henderson, Taylor - Pipe en Barney - Kyle Anderson gezien.
Ons hotel zat helaas niet zo dichtbij ally pally, maar de underground was op loopafstand bereikbaar en er waren zat busstations rondom het hotel. (helaas hadden wij geen oystercard geregeld, als ik nog een keer ga regel ik dat sowieso, je kan namelijk geen bus in zonder oystercard)

Waar ik wel benieuwd naar ben: hoe heette jullie hotel en wat is het adres?? Lijkt me ideaal om zo dichtbij ally pally te slapen...:)

tip van mij: als je een oystercard hebt kan je ook gewoon met de bus terug naar je hotel, al zou ik dan wel eerst uitzoeken welke bussen je dan moet nemen, maar er zijn meerdere bushaltes om de hoek van ally pally !!!!
Blijft een leuk spelletje. Go Rob Cross...:) :)

« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2018, 11:50:14 »
Open quickbuttons

swieggers

• Persoonlijke tekst
    Game on!
@JeroenvdV

Er zijn 3 hotels op Queens Avenue in Muswell Hill.
Van daaruit loop je door het park in 5 tot 8 minuten naar Alexandra Palace.

Oystercards zijn inderdaad een must, maar alleen als je hoeft te reizen. Niet nodig voor de benenwagen.

« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2018, 11:57:37 »
Open quickbuttons

swieggers

• Persoonlijke tekst
    Game on!
@The Runner

Jij gaf aan: "Wat leuk om te lezen! In Engeland treden ze harder op dan in Nederland en is er nog respect voor de politie of security, dat is hier helaas ver te zoeken."

k heb me daar met name afgelopen jaar ENORM aan geërgerd in Ahoy bij de Premier League. Wij hadden een plek aan de tafels ergens in het midden van de zaal. Omdat iedereen maar bleef staan, konden we geen reet zien en moest je wel blijven staan om iets van de schermen te kunnen zien. Bij de komende editie ga ik weer lekker op de tribune zitten.

En daar komt dan nog bij dat ik me bijzonder stoor aan het respectloze gefluit richting de niet-NL spelers. Tuurlijk, gebeurt in Engeland, Schotland etc ook wel, maar in mijn ogen minder extreem. Ik vind dat ze elke darter in z'n warde moeten laten en "may the best win". Er staat me een partij bij (weet niet of dat in 2017 of 2016 was) waarbij RvB won van (? weet ik niet meer) puur omdat de zaal de tegenstander kapot maakte. En vervolgens staat RvB daar weer met z'n buik naar voren en de handen ten hemel gespreid ..... vind ik vreselijk om te aanschouwen. Maar goed, dat is een persoonlijk iets.